آیا به اندازه ی کافی مطالعه می کنید؟

آیا به اندازه کافی مطالعه می کنید؟

نکته هایی برای مطالعه:1- با ذهن باز مطالعه کنید

 

2- اگر کتاب های زیادی بخوانید3- از خواند کتاب مورد علاقه خود نگران نشوید-

آیا به اندازه کافی مطالعه می کنید؟

براساس آمار 42 درصد افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند هرگز کتاب دیگری را مطالعه نمی کنند این آمار واقعاً هشدار دهنده است. آیا ما همه چیز را فقط در جوانی می آموزیم؟ در حقیقت ما از گوش دادن و نگریستن به آنچه در اطراف ما می گذر و از الگوهای رفتاری انسانهای موفق و همینطور کتاب خواندن چیزهای جدید می آموزیم.

چرا یک کتاب بخوانیم؟

به گفته خانم «مری و رتلی مونتاگو»

«هیچ تفریحی از کتاب خواندن ارزانتر نیست، و هیچ لذتی از آن ماندگارتر نیست.»

ما زمان محدودی در کل عمر خود در اختیار داریم. اگر بخواهیم همه چیز را خود تجربه کنیم احیاج به زمانی بسیار بیش از عمر خود داریم تا از همه این تجربیات چیزهای جدید بیاموزیم. به عبارت دیگر مطالعه یک راه میانبر به سوی موفقیت است.

منظور از این صحبت های این است که کتاب ها را افرادی می نویسند که می خواهند مهارت ها و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهند. مسیری را که شما اکنون می خواهید طی کنید افراد زیادی قبلاً طی کرده اند و معمولاً موفق ترین آنها تجربیات خود را نوشته و در اختیار دیگران قرار می دهند. آنها با موانع و مشکلاتی مواجه شده اند که برای مقابله با آنها احتیاج به منابعی داشته اند و آن را بدست آورده اند و اکنون این منابع (روش مقابله با موانع) را در اختیار شما قرار می دهند. پس چرا نباید از آنها استفاده کنیم؟

آنها راهی را که شما اکنون می خواهید بروید رفته اند و اکنون مانند یک مربی می توانند به پرورش و پیشرفت شما سرعت ببخشند.

اکنون شروع به خواندن کنید.

اگر می خواهید بیشتر مطالعه کنید باید بیشتر هم در محیط های مطالعاتی و کتابفروشی ها پرسه بزنید یکی از بهترین منابع برای پیدا کردن کتاب اینترنت است؟ هر گاه تصمیم گرفتید که یک کتاب انتخاب کنید توصیه می کنم یک کتاب کوچک انتخاب کنید. به خصوص اگر سالهاست که به سراغ کتاب خواندن نرفته اید. البته احتمالاً خواندن رمان های روز، بیش از همه جلب توجه کند. (من مخالف خواندن این گونه کتاب ها نیستم.)

ولی موضوع بحث ما در اینجا کتاب هایی است که بتواند به پیشرفت حرفه ای شما کمک کند. و بتوانید از آنها چیزهای جدیدی بیاموزید.

نکته هایی برای مطالعه

1- با ذهن باز مطالعه کنید - وقتی که مطالعه می کنید نباید فرض کنید که همه چیز را می دانید این کار مانند این است که درهای ورودی ذهن خود را به روی آموزش ببندید. بنابراین با یک ذهن باز کتاب بخوانید آنگاه متوجه می شوید که از هر کتابی درسهای بیشتری خواهید آموخت. که زندگی شما را بهبود خواهد بخشید.

2- اگر کتاب های زیادی بخوانید- و آنها را در قفسه بگذارید بدون اینکه از دانش آنها استفاده کنید، باید بگویم وقت زیادی تلف کرده اید. متأسفانه با اینکه تعداد افراد کتاب خوان کم است تعداد افراد کتاب خوانی که از دانش حاصل ازمطالعه استفاده می کنند بسیار کمتر است. با خود قرارداد ببندید از هر کتابی که می خوانید حداقل به یک آموخته آن عمل کنید. با این کار هر چه کتاب های بیشتری بخوانید تغییرات بیشتری در زندگی شما اعمال می شود و به موفقیت نزدیکتر می شوید.

3- از خواند کتاب مورد علاقه خود نگران نشوید- هیچگاه در مورد کتابی که می خوانید و نظر دیگران به آن نگران نشوید این مسأله برای من هم پیش آمده بود وقتی که شروع به خواندن کتاب های موفقیت کردم اغلب دوستانم می گفتند مگر این کتاب ها چه کمکی به تو کرده اند که آنقدر می خوانی؟ و معمولاً مرا مسخره می کردند. من از این واکنش ها می رنجیدم ولی به کار خود ادامه می دادم تا اینکه به آنچه مطالعه می کردم ایمان آوردم. به من اعتماد کنید آنچه مورد علاقه تان است را مطالعه کنید و اهمیتی به اینکه دیگران شما را درک نمی کنند ندهید.

4- زمان مطالعه - با سریعترین زمانی که قادر به خواندن کتاب هستید مطالعه کنید. و هیچگاه نگویید زمان کافی برای مطالعه ندارید. در یک شبانه روز 24 ساعت زمان وجود دارد چرا در این 24 ساعت وقتی برای مطالعه وجود نداشته باشد. شما می توانید هنگامی که در حال سفر، رفتن به سر کار، قبل از خواب، صبح زود یا ...مطالعه کنید. کتاب ها را با سرعت هر چه تمام تر بخوانید تا زمان بیشتری در اختیار داشته باشید.

5- کتاب را تمام کنید- هیچگاه کتابی را بدون اینکه آنرا تمام کنید داخل قفسه کتابخانه نگذارید. کتاب خواندن مانند دوی 100 متر است اگر فصل های پایانی کتاب را نخوانید چگونه می توانید بگویید از خط پایان گذشته اید. بسیاری از کتاب خوان ها عادت دارند فقط فصل های ابتدایی یک کتاب را مطالعه کنند و سپس آنها را جایی می گذارند که جلوی چشمشان نباشد تا مجبور به خواندن دوباره آن شوند. این عادتی نیست که به آن نیاز دارید. پس تمام کردن کتاب را انتخاب کنید.

«خواندن برای ذهن مانند ورزش کردن برای بدن است»

«سر ریچارد استیل»

پس اکنون ذهن خود را ورزش دهید و از سفر خود به سمت موفقیت لذت ببرید.

نویسنده: وینسنت

ترجمه: علی یزدی مقدم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد